Sidor

söndag 3 april 2011

Grym prestation innebar silver.

Våra första 40 minuter är det bästa jag sett grabbarna prestera någonsin. Vi löser Moras höga press på ett magiskt sätt och skapar mängder med lägen. Vi är etta på bollarna och äger den så kallade luffarschackrutan. Ni som behöver veta vad den betyder gör det.

Vi får också utdelning i bägge perioderna. Pontus gör 1-0 ur snäv vinkel och Emil gör 2-0 från slottet.

I tredje perioden får Mora den så viktiga, tidiga reduceringen genom kaptenen Dennis Wallin. De gör sedan två mål ytterligare tätt i följd när vi ty ärr tappar kommandot om det egna slottet.

KAIS Moras 92:or visade prov på en vinnarmentalitet i eftermiddag. Jag respekterar detta gäng och deras huvudtränare Peter Wallin. En fantastisk tränare.

Jag är trots förlusten oerhört stolt över våra trollkarlar. Det finns många framtida SSL-spelare på bussen som nu rullar mot Göteborg. Det är ett fantastiskt juniorlag vi har i Partille. Jag känner mig ärad över att tillsammans med Coffe och övriga ledarstaben fått coacha detta gänget.

All Star Team i turneringen.

Mv. Niklas Karlsson, Mora
B. Joakim Pettersson, Mora
F. Magic, Partille.

Matchens lirare i Finalen i PIBS: Åhman.

En fantastisk resa fick ett abrupt slut väldigt nära vår destination. Vägen dit har varit ljuvlig. Tack boys!

Läs mer om matcherna på pibs.se.

Ciao.




- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Stora Vägen,Hudiksvall,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar